17 June 2015

1 Ramadhan 1436H


To all readers, especially blogger friends and former/present students of AlManar.

We wish to inform that our dear Hj Hassan, or fondly known as Pokcik, is unwell.  He has been in Kuala Lumpur since May, in good company amongst family and loved ones, in the special care of medical experts.  Our humble request is for your prayers to guide him through this trying times. 
 
We would also like to wish Ramadhan Mubarak to all.
 
Thank you.
 
 
Makcik and Pokcik's children.
 
 

40 comments:

ngasobahseliman said...

Dengan sayu hati saya membaca mesej dari isteri dan anak-anak Hj Hassan. Saya mendoakan kesejahteraannya semoga Allah memudahkan segala urusan nya. Semoga Allah mendamaikan hati nya dan hati-hati keluarganya, kerana ujian seperti ini ada cara Allah meninggikan maqamnya di sisiNYA. Semoga Allah kurnia yang terbaik baginya di sisiNYA. Aamiin ya Rabb......

Pak Idrus said...

Thanks you for this posting. I have been wondering why he has not been seen in the Blogging world. I live in Ampang Jaya and would love to visit him. We do wish him well. Can I know of his whereabouts. Please email me at this address pakidrus@gmail.com. Thanks.

NBK said...

Assalamualaikum Pakcik and family. May Allah give you strength and patience during this tribulation. Have a blessed Ramadhan and hope Pakcik will be strong again to continue writing.

mamasita said...

AsSalam..sad to hear dear Pok Cik is unwell.
May Allah SWT Bless him with a better health, long life, able to continue accumulating his amal ibadah and be with his all his loved ones and those he cherishes and care for.
Ameen

May Allah SWT Bestow Mercy and Grant him whatever he desires dunia and akhirat.
Ameen

Selamat Berpuasa to Pok Cik's family and please kirim salam to the wonderful, very hearty and kind Al Manar.

Maaf zahir batin banyak2 to him too.

Yati WTL said...

Selamat berpuasa. May Allah grant Pok Cik with good health.

Fadhil said...

Mohon disampaikan salam saya kepada Pakcik Hassan. Semuga Allah swt memberikan kesihatan dan ketenangan di bulan yang mulia ini.

Ikhlas dari Fadhil Isma @ Oldstock.

naniasda said...

Assalam..terkejut sekejap baca berita ni...that's why there was no new posting from Pakcik. Semoga Pakcik cepat sembuh..Selamat berpuasa kepada Pakcik dan keluarga.

nwar said...

Terimakasih kami ucapkan ke atas doa dan ucapan yang diterima secara peribadi dan juga melalui ruang blog ini. Tidak terbalas budi dan keprihatinan dari anda semua kepada Pokcik dan kami sekeluarga. Semoga bulan yang mulia ini memberi berkat kepada kita semua dan mendapat rahmat dari NYA.

Pakcik's #2

Pak Idrus said...

Thanks for the additional information in the email. Take care.

Anonymous said...

Doa dan munajat saya muga Allah mempermudahkan segala urusan pokcik dunia akhirat. I live in Subang Jaya and I would also like to visit him. please inbox me syarud@yahoo.com

Appreciate very much.

Wassalam

muhaini said...

Terima kasih atas makluman keadaan Pokcik kini. Moga Allah snw merahmati Pokcik dan mengurniakan yg terbaik buat Pokcik dan keluarga. Moga segala urusan dioermudahkan dan diberi kesembuhan dan kesabaran atas ujian dariNYA. Amiinn ....

Wan Nadiah said...

Doa lami untuk pak cik hassan:Syafakallah syifaan ajilan, syifaan la yughadiru ba’dahu saqaman.
Semoga Allah menyembuhkanmu secepatnya, dengan kesembuhan yang tiada sakit selepasnya.
aamiin.
My brother, who was pakcik's classmate asked pak cik's whereabouts in kl. if possible, please email to me wnadiah@gmail.com

Uncle said...

Saya juga hairan kenapa Pakcik dah lama tidak menulis. Setiap hari saya menjenguk dan akhirnya alhamdulillah, tahu juga keadaaan Pakcik. Kali terakhir saya sempat bercakap melalui talipon dengan Pakcik ialah beberapa bulan yang lalu apabila Pakcik terbaca entry saya yang menulis sesuatu mengenai seseorang yang kebetulan merupakan kenalan Pakcik yang dicari berpuluh tahun. Apa kesudahannya saya tidak tahu.Walaubagaimanapun disini saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mendoakan kesihatan Pakcik. Semoga cepat sembuh dan kembali menulis..

sintaicharles said...

I will keep him in my prayers.

ninotaziz said...

I received news from Cheqna, and hope Pakcik is much better now. My prayers and doa are with Pakcik Makcik and family this Ramadhan.

Anonymous said...

Semoga Pakcik cepat sembuh

WhiteSabre said...

Syafakallah...
semenjak balik malaysia teringat juga nak singgah ke rumah pak cik...
please update his condition...

suka suka said...

Salam Ramadhan.. semoga Tuan Hj Hassan segera sembuh dan semoga seluruh ahli keluarga bersabar menghadapi ujian yang melanda..

Aziela said...

AllahuAkbar. A shocking news for me. As strong as I couldn't believe it, it is still a reality.. May Pakcik stay strong. I wish him a speedy recovery....Amiin. Makcik and family, thank you for the news. We appreciate the sincerity. May Allah showered you and family especially Pakcik with a lot of Rahmah... Amiin.

Pak Idrus said...

Folks, I went to see him at the Prince Court Specialist Hospital, Kuala Lumpur this morning. He is recuperating well. Thanks.

Anonymous said...

Salam. Mohon sampaikan salam saya kepada Pakcik. I was driving the last time he called so I could not talk much. I left him a message on whatsapps to which he did not reply. I guess he was already unwell at that time. My prayers are with him. Semoga cepat sembuh.

Ruzita

Adib Noh said...

My doa for Tuan Hj Hassan.

Omong Mak Long..... said...

Mak Long selalu membuka blog Pakcik dan merindui entri dari penulisan Pakcik. Berkata-kata juga di dalam hati mungkin Pokcik tidak sihat maka tiada penulisan. Semuga kesihatan Pokcik kembali pulih dan dapat membuat entri. Selamat berpuasa untuk seisi keluarga dari Mak Long dan keluarga.

Unknown said...

Assalamualaikum. Semoga Allah swt merahmati dan memberikan kesihatan yang baik buat pakcik Hassan. Semoga cepat sembuh dan kembali menulis.

madame blossom said...

Salam,

Apa khabar pakcik sekarang?

Omong Mak Long..... said...

Assalamualaikum,

Mak Long ingin bertanya kabar tentang Pakcik. Sudah hampir lapan bulan kami tidak mendengar berita. Doa Mak Long semuga segalanya dalam perlindungan Allah..

Sri Mersing said...

baru baca catatan ini.

beliau pernah komen blog saya dan pernah minta saya menghantar email kepada beliau untuk kenal lebih lanjut.

sayangnya saya berasa segan bila tahu dia bukanlah sembarangan orang.

bagaimana keadaannya sekarang. bulan jun '15 hingga sekarang, lama juga tak update blog dia...

zafi said...

Hope Pakcik is getting better. Syafakallah... Salam untuk pakcik dan keluarga.

ngasobahseliman said...

Assalamualaikum Pak Chik and keluarga. Apa khabar. Semoga telah sihat dan sedang berehat. Mohon mendapat berita. terima kasih.

che nor said...

اِنّا لِلّهِ وَاِنّا اِلَيْهِ رَاجِعُوْنَ
Salam takziah untuk keluarga Allahyarham pakcik.
I love reading this blog though I never commented. This is my first time commenting & sadly pakcik is not around to read it. What pakcik wrote are truly inspirational.I am in such awe of pakcik for being a selfless man who spent time for children who needed the attention/mentoring. InnshaAllah,all his amal jariah and ilmu plus I am sure his righteous children too would light his way all through Jannah. I do not know pakcik personally but somehow I felt the loss and I was really sad.
Allahumaghfirlahu warhamhu waafihi wa'fuanhu.

Sarliza Sanusi said...

I heard this morning that Pakcik Hassan telah pulang ke rahmatullah yesterday. My condolence to his family and my prayers go to pakcik Hassan, semoga Allah menempatkan roh pakcik di tempat orang-orang bertaqwa. Semoga semua kebaikan dan kebajikan yang pakcik lakukan akan mengalir untuk bekalan pakcik di alam barzakh.

Al-Fatihah.

Hazel Lee said...

Assalamualaikum semua. Sy mendapat berita yang sah bahawa pakcik baru meninggal dunia pada 15/5/2016. My last wishes to pakcik, selamat hari guru :'( semoga pakcik ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Amin.

Al-Manar said...

Terimakasih kami sekeluarga ucapkan kepada Hs Lee semoga doa dimakbulkan.

Al-Manar said...

Sarliza, on behalf of Pakcik's family, we thank you for your kind words and prayers.

Al-Manar said...

Che Nor, we are indeed humbled by your kind words. Thank you for the prayers, may Allah comfort our shared grief and feeling of loss.

Al-Manar said...

Waalaikumsalam ngasobahseliman. Bagi pihak Pakcik sekeluarga, dukacika dimaklumkan bahawa Pakcik telah pulang ke rahmatullah pada 15 May 2015 yang lalu. Maaf kerana tidak dapat menyampaikan berita mengenai Pakcik semenjak beberapa bulan yang lalu.

Seperti posting kami 2 minggu yang lalu, jikalau ada yang menginginkan berita lanjut mengenai Pakcik sebelum pemergiannya, hubungilah kami melalui email, insyaAllah kami akan segera menjawab.

Al-Manar said...

Waalaikumsalam zafi. On behalf of Pakcik's family, I am sorry to inform that Pakcik passed away peacefully two weeks ago. Please see our recent blog posting. Terimakasih atas ucapan zafi.

Al-Manar said...

Assalamualaikum Sri Mersing, sepertimana blog yang terkini, dukacita dimaklumkam Pakcik telah pulang ke rahmatullah pada 15 Mei yang lalu.
Maaf kerana tidak dapat menyampaikan berita terkini seawalnya.

Al-Manar said...

Waalaikumsalam Mak Long.
Bagi pihak keluarga Pakcik, dukacita dimaklumkan bahawa Pakcik telah pulang ke rahmatullah pada 15 Mei yang lalu.
Kami memohon maaf kerana tidak sempat menyampaikan berita terkini sewaktu keuzurannya.
Terimakasih atas doa Mak Long.

Al-Manar said...

Maaf, 15 May 2016.